انواع تاسیسات در بازسازی ساختمان + رازهای اجرایی سلام ساختمان | معماری نواز

انواع تاسیسات در بازسازی ساختمان + رازهای اجرایی سلام ساختمان | معماری نواز

شرکت‌های متخصص در اجرای تاسیسات مکانیکی ساختمان به وسلیه‌ی برقرای ارتباط نزدیک با توسعه‌دهندگان، صاحبان و کاربران، با اشراف کامل به اهداف ساخت ساختمان‌ها، به اجرای فروشگاه معماری خدمات خود می‌پردازند. دانش مهندسی تاسیسات مکانیکی ساختمان در نهایت باعث ساخت و اجرای ساختمان‌های جذاب، سازگار با محیط زیست، دارای امنیت و با کارایی بالا برای ساکنین آن می‌شود. دستگاه هایی که با سوخت مایع و یا گاز کار می کنند با توجه به سوختی که استفاده می کنند باید در ارتفاع محل نصب مناسب از سطح دریا, طراحی و ساخته شوند.

  • مشعل ها از نظر فشار به اتمسفریک و نیرو و از نظر سوخت گازوئیلی گازی ، مازوت سوز و دوگانه سوز تقسیم می شوند .
  • در برخی از مناطق هم نیز سیستم های گرمایشی از جمله تجهیزات مهم به حساب می آید چرا که آب و هوا در برخی مناطق در فصل های سرد سال بسیار طاقت فرسا باشد.
  • دسترسی به برق همچنین برای امکان استفاده از نود درصد لوازم‌خانگی امری واجب و ضروری است.

تامین سرمایش و گرمایش مورد نیاز ساختمان، فراهم نمودن آب آشامیدنی سالم، نور و روشنایی، ضرورت تهویه مناسب، مقابله با خطرات احتمالی مانند آتش سوزی و زلزله، دفع فاضلاب و … از جمله مواردی هستند که با اجرای تاسیسات امکان پذیرند. ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته یک تیم کامل از متخصصین و مجریان کاربلد و حرفه ای را دور هم جمع کرده ایم تا بهترین و باکیفیت ترین خدمات طراحی و اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان را به شما مشتریان ارائه دهیم. تاسیسات بهداشتی از مهم‌ترین بخش‌های تاسیسات ساختمانی مکانیکی است و در واقع همان سیستم آب و فاضلاب است.

اجرای سیستم های گرمایشی و سرمایشی در تاسیسات مکانیکی ساختمان:

موارد دیگری از قبیل محل قرارگیری درب ها، نحوه نصب ریل و وزنه کابین، نوع درب آسانسور و حتی عرض درب ها در همین مرحله مشخص می شوند. بعد از اینکه ترافیک آسانسور را آنالیز کردیم، می توانیم نحوه قرارگیری قطعات در چاله آسانسور را طراحی کنیم. در این بخش باید تلاش شود تا از حداکثر فضای چاه استفاده شود چون می توان کابین بزرگتری را انتخاب نمود. با بررسی ترافیک آسانسور می توان به اطلاعات مفیدی در خصوص قابلیت جایجایی، زمان سفر، سرعت، تعداد و نوع آسانسور و زمان انتظار برای این وسیله را انتخاب نمود تا بهترین حالت برای ظرفیت، سرعت و تعداد آسانسور اتخاذ شود.

تأسیسات ساختمانی چه مواردی را شامل می شود؟

نحوه عملکرد اعلام حریق بیسیم یا وایرلس به این صورت است که اگر دتکتورهای بیسیم تحریک شوند، سیگنال آن به پنل ارسال شده و پنل مرکزی از طریق ارسال سیگنال هشداردهنده های حریق را باخبر می کند. برای کنترل سیستم های اطفای حریق از این کنترل پنل استفاده می شود که سیستم آشکارسازی آن می تواند متعارف و یا آدرس پذیر باشد. کنترل پنل اعلام حریق متعارف سیستمی اتوماتیک، ساده و قدیمی است که هنوز هم در مکان های زیادی مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم بر اساس جریان عبوری از مدار خود کار می کند، یعنی در حالت عادی از دتکتورهای نصب شده در مدار جریان کمی عبور می کند، اما وقتی حریق اتفاق بیوفتد، جریان عبوری از مدار زیاد شده و به این ترتیب اعلام حریق رخ می دهد. چراغ های علائم خروج اغلب به رنگ سبز با فونت سفید بوده و در زمان بروز حادثه هدایت افراد مستقر در ساختمان را به مسیرهای امن به عهده دارند. در زمان طراحی چراغ های علائم خروج بسیار مهم است که فاصله چراغ ها بیشتر از 30 متر نبوده و محل نصب آن ها بر روی محل تغییر مسیرهای فرار، تقاطع ها و راه پله ها باشد.

اجرای تاسیسات مکانیکی و الکتریکی :

در صورت دستی توسط آتش نشانان عمل اطفا حریق انجام می گیرد ولی در صورت اتوماتیک بدون وجود و حضور عوامل انسانی و بطور خودکار انجام می پذیرد. سنسور های الکتریکی و ابزار اعلام حریق به سیستم هایی وصل هستند که آب را به محل حریق و آتش سوزی انتقال می دهند. امروزه سیستم های گرمایشی و سرمایشی تبدیل به تجهیزات ثابت و بخشی از زندگی روزمره ما شده اند و در هر مکانی استفاده از آن ها ممکن است. وجود این تأسیسات در ساختمان ها بسیار مهم است و نقش بسیار پررنگی در انتخاب ساختمان توسط ساکنین دارد. تأسیسات ساختمانی از نیازهای اساسی یک ساختمان می باشد که نقش پررنگی در ساخت ساختمان دارد.