کاشت مژه یا اکستنشن مژه ؟ فرقها و تفاوتها

در این روش نیز از ۵ تا ۱۵ تار روی یک تار مژه قرار می گیردو مژه ها را فوق پر پشت نشان می دهد. شما به جای چسب موقت و گیاهی از چسب دائم استفاده می کنید و بنا به سلیقه و درخواست شما، مژه کار برای شما کاشت انجام می دهد. – مژه ها  هم مثل  سایر موهای بدن دارای چرخه رشد خاصی هستند و به طور مرتب رشد می کنند. اکستنشن مژه با توجه به اینکه در کدام مرکز اکستنشن مژه انجام شود قیمت‌های متفاوتی خواهد داشت و دارد.

روش عمل پیوند مژه در ابتدا برای درمان مشکلات مادرزادی کودکانی که از کم پشتی مژه رنج می بردند ابداع شد. موهای ناحیه پشت سر و گردن کودکان، قابلیت بیشتری برای تبدیل به مژه را داشتند. رفته رفته بانوان نیز برای مقاصد زیبایی و پرپشت کردن مژه های خود از روش های جدید پیوند مژه بهره گرفتند. روش کاشت مژه دائم یا Transplant به دلیل نیاز شدیدی که به دقت و تمرکز بالا دارد در حقیقت یک متد هنری محسوب می شود. در این روش از موهای مشابه موی مژه در سر استفاده می کنند و پس از بی حسی موضعی تعداد مژه ها را با عمل پیوند مژه زیاد می کنند.

این مدل معمولا طبیعی به نظر می‌رسد و انتخابی عالی برای خانم‌های شیک و خوش سلیقه‌ است. زمان انجام این نوع اکستنشن بسته به حجم مژه‌های طبیعی و اندازه‌ي پلک حدود ۱ تا ۲ ساعت است. یک آرایشگر بین ۶۰ تا ۱۲۰ اکستنشن روی هر چشم و مژه‌های طبیعی شما اعمال می‌کند.

با کاشت مژه، موی جدید معمولا نمی‌تواند به همان حد از رشد و حالت یا فر مژه‌های طبیعی برسد و ممکن است نیاز به فرم‌دهی مداوم و حتی کوتاه‌کردن بیش‌ازحد داشته باشد! در مقایسه، اکستنشن مژه به نگهداری نسبتا کمی نیاز دارد و برای تکرار ظاهر و احساس مژه طبیعی ساخته شده است. دیگر تفاوت کاشت مژه و اکستنشن در مراقبت ها و ترمیم هایی است که بعد از اجرای آن باید انجام داد. اگر اکستنشن را برای زیبایی مژه‌ها انتخاب می‌کنید، باید هر ۶ تا ۸ هفته سری به آرایشگاه بزنید تا آنها را برایتان ترمیم کند. دلیل آن هم این است که چرخه طبیعی رشد موها معمولا بین 6 تا 8 هفته است، بنابراین طبیعی است، اکستنشن هم بعد از این مدت بریزد. کاشت مژه با اکستنشن مژه متفاوت است و نباید این دو را یکی پنداشت.

اکستنشن مژه بیشتر برای افرادی است که مژه های بی حالت و کوتاهی دارند و یا اینکه فرصت کافی برای آرایش ندارند. در این روش پزشک بی حسی موضعی انجام می دهد و پس از آن نوار باریکی از پوست سر را جدا  می کند و فولیکول‌های موجود در این نوار را به صورت تکی به مژه‌ها پیوند می‌زنند. در عکس زیر که هر دو تکنیک در کنار همدیگر قرار گرفته اند، به خوبی می توانید، فرق تفاوت کاشت مژه و اکستنشن را درک کنید. نتیجه‌ی اکستنشن مژه در کوتاه مدت قابل مشاهده است و به محض اینکه از سالن زیبایی بیرون می‌آیید، زیبایی خیره کننده‌ای را در چشمانتان مشاهده می‌کنید.