قیمت هارد اکسترنال و اینترنال کامپیوتر و لپ تاپ با مقایسه مشخصات زومیت

برای این کار از برنامه‌های sentinel hard disk یا hdd tune یا Scan HDD یا هر برنامه دیگری که بتواند دسترسی سکتوری به هارد دیسک پیدا کند و زمان صدا زدن سکتور تا پاسخگویی آن را چک کند، استفاد کنید. اگر این زمان بالای 100 یا 150 میلی ثانیه باشد، هارد مورد نظر قطعا مورد اطمینان نیست. هاردهای طلایی مخصوص ذخیره سازی روی سرورها در کسب‌وکارهای کوچک هستند.

  • هر داده دیجیتالی و اطلاعاتی که برای ذخیره‌سازی به هارددیسک ارسال می‌شود، تا زمانی که حذف نشود در مکان خود باقی می‌ماند.
  • VCM جایی است که دسته نگهدارنده هد تقریبا در حالت بدون وزن قرار دارد و با کوچکترین الکترون وارده، شروع می‌کند به نوسان و حرکت دادن بازو.
  • این قسمت، قطعه ای بسیار ظریف و فلزی می باشد که هد بر روی آن نصب شده است.
  • با این حال ، هر چرخه بازنویسی ، درایو را می سوزاند که باعث کاهش عمر مفید آن می شود.

در سال 1983 هارد درایو 3.5 اینچی توسط Rodime معرفی شد و ظرفیت ذخیره سازی 10 مگابایت را داشت. هارد کامپیوتر کجا قرار دارد؟ هارد دیسک معمولا به صورت داخلی در کامپیوتر نصب می‌شود و مستقیم به دیسک کنترلر روی مادربرد وصل می‌شود. مدل های مختلف دارند و کاربر بر اساس نوع کاربری آن، هارد مناسب کارش را انتخاب و خریداری می‌کند. اغلب کاربران دنیای کامپیوتر، نمی‌دانند که هارد چیست و چه کاربردی دارد؟ هارد دیسک یا هارد درایو، ابزاری است برای نگهداری اطلاعات؛ این اطلاعات شامل سیستم عامل، نرم افزارهای نصب شده و فایل‌های شخصی است. هارد دیسک ها را به صورت HDD که مخفف hard disk drive است می‌شناسیم. اندازه طراحی نسبت به نوع عملکرد در نام‌گذاری قطعات بیشتر مد نظر قرار می‌گیرد.

لیست قیمت هارد اینترنال (۱۲ مرداد)

موتور Spindle هارد، موتور بسیار دقیقی است که روی دور موتور مشخص و متمرکز شروع به چرخیدن می‌کند. چون موتور ویژه‌ای است، به سادگی نمی‌توانید تعویضش کنید و یا پلیت های هاردی را در هارد دیگر قرار دهید. حتما باید مترجم و فریمور Firmware هارد  با نوع موتور همخوان باشد. تنها حالتی که اطلاعات هارد قابل بازیابی نیست زمانی است که روی پلیت خط افتاده باشد. مثلا در هارد باز شود و روی پلیت خط بیفتد یا انگشت فرد روی آن بیفتد یا کوچکترین گرد و غباری وارد هارد دیسک شود، کار بازیابی اطلاعات هارد را بسیار سخت و گاهی غیرممکن می‌کند.

انواع هارد دیسک اینترنال و اکسترنال کامپیوتر

هارد یک یا چند پلاتر دارد که داخل محفظه‌ای با هوای ایزوله قرار دارند. قسمت کنترل‌کننده دیسک از یک مبدل آنالوگ به دیجیتال برای کنترل جریان الکتریکی استفاده می‌کند که از طریق ییچ تنظیم که در بازوی متحرک قرار دارد این عمل صورت می‌گیرد. مبدل دیجیتال به آنالوگ باعث می‌شود که کنترل‌کننده‌های دیسک در یک مرحله بسیار کوچک و مستقیماً به سمت سرها حرکت کنند. Non-Volatile Memory Express یا NVMe در سال 2013 منتشر شد و در واقع نوعی SSD است که به یک اسلات PCI Express (PCIe) در برد اصلی متصل است. این اسلات ها در اصل برای کارت های گرافیک طراحی شده اند، به همین دلیل فوق العاده سریع هستند. سرعت درایوهای NVMe می تواند به سرعت رابط 32 گیگابایت در ثانیه با توان خروجی 3.9 گیگابایت در ثانیه برسد.

درایو دیسک سخت

این هارد قابلیت کارکرد ۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته را دارد و هیچ افت کیفیتی از آن در طول این مدت نخواهید داشت. کنترلر دیسک وظیفه نوشتن روی دیسک و خواندن از دیسک را به عهده دارد. این دستگاه به هارد می‌گوید که چه کاری انجام دهد و چگونه اجزای هارد را حرکت دهد.