بهترین هارد دیسک برای لپ تاپ و کامپیوتر در سال 1402، 2023 مبیت

این روز‌ها که با حجم زیادی از اطلاعات رو‌به‌رو هستید و نگهداری از آن‌ها را امری مهم قلمداد می‌کنید، می‌توانید با دریافت بهترین هارد دیسک اطلاعات خود را ایمن نگه دارید. در این صورت چه به دنبال افزایش فضای ذخیره سازی رایانه شخصی خود یا ارتقا فلش درایو‌ها باشید و چه به یک هارد دیسک خارجی برای لپ تاپ خود نیاز داشته باشید، انتخاب یک هارد دیسک درجه یک و با کیفیت بالا بسیار عاقلانه به نظر می‌رسد. به هر حال فایل‌های شخصی بسیار مهم هستند و اگر در انتخاب هارد دیسک به جای کیفیت به قیمت ارزان آن توجه کنید، ممکن است پشیمان شوید. حتی بسیاری از آن‌ها از استاندارد‌های USB 3.1 یا 3.2 و بیشتر استفاده می‌کنند و اطلاعات مورد نظر شما را با سرعت بالایی انتقال می‌دهند.

  • وقتی که سکتور های هارد در معرض خطر قرار بگیرند اطلاعات شما هم در معرض خطر قرار میگیرند چرا که اطلاعات شما دقیقا بر روی سکتور ها ذخیره شده است.
  • اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به طور مداوم مشغول انتقال داده‌ها و اطلاعات مورد نظر هستید، باید درایوی را انتخاب کنید که سرعت بالایی را در اختیار شما قرار دهد و بدین ترتیب در وقت گرانبهای شما صرفه جویی کند.
  • این حافظه یکی از بهترین مدل‌های هارد SSD است که از ابعاد 2.75 اینچ یا 6.35 سانتی متر است.
  • بنابراین، از قابلیت حملی که باکس هارد در اختیارتان قرار می‌دهد بی‌بهره خواهید بود.

هارد دیسک‌های قدیمی دارای حجم ذخیره سازی چند صد مگابایت تا چندین گیگابایت بودند. هارد دیسک‌های جدیدتر دارای حجم ذخیره سازی از چند صد گیگابایت تا چند ترابایت هستند. هر ساله، فناوری جدید و بهبود یافته امکان افزایش حجم حافظه هارد دیسک را فراهم می کند. همچنین نخواندن هارد اکسترنال در ویندوز ۱۰ و رفع مشکل آن یکی از مهمترین سوالات کاربران رایانه کمک است که به صورت کامل برای شما در مطلب بالا بیان شده است. مغناطیس این امکان را به هارد می‌دهد تا داده‌ ها را به راحتی روی سطح پلاتر نوشته و پاک کند. این قطعه‌ ی سخت‌افزاری علاوه‌ بر صفحه‌ های مذکور حاوی هدهای خواندن/نوشتن و یک موتوری است که همه این اجزا در محفظه‌ای جاگذاری شده تا از آلودگی‌ های خارجی در امان باشد.

Seagate SkyHawk 8TB Surveillance HDD

تبدیل هاردهای اینترنال 2.5 و 3.5 اینچی به اکسترنال در بسیاری از مواقع می‌تواند بهترین گزینه برای جابه‌جایی فایل‌ها و یا دسترسی به اطلاعات مهم باشد. اما با این حال، استفاده از هر کدام از 3 روشی که در این مقاله به آن اشاره شد معایب خاص خود را هم دارد. باکس هاردی که برای تبدیل هارد اینترنال به اکسترنال استفاده می‌شود معمولا از نظر متریال و طراحی ظاهری متنوع است. بنابراین با توجه به نوع کاربری و سلیقه خود می‌توانید یک طرح مناسب را انتخاب کنید. وقتی که سکتور های هارد در معرض خطر قرار بگیرند اطلاعات شما هم در معرض خطر قرار میگیرند چرا که اطلاعات شما دقیقا بر روی سکتور ها ذخیره شده است.

بهترین برندهای هارددیسک کدام هستند؟

این قسمت وظیفه دارد تا با سایر قطعات کامپیوتر در ارتباط باشد و تمامی دستورات ارسالی از قطعات را با هارد دیسک هماهنگ کند تا جابجایی اطلاعات به بهترین نحو ممکن انجام شود . یک هارد دیسک نیز برای نصب هر برنامه یا فایل دیگری که می‌خواهید در رایانه خود نگه دارید مورد نیاز است. هنگام بارگیری فایل‌ها در رایانه، آن‌ها به طور دائم در هارد دیسک یا یک رسانه ذخیره سازی دیگر ذخیره می‌شوند تا زمانی که منتقل یا حذف شوند. حافظه‌های SSD نسبت به هاردهای HDD سرعت انتقال داده و خواندن اطلاعات بالاتری دارند به همین دلیل نسبت HDD قیمت بالاتری دارند؛ در برخی مدل‌ها تا چند ده برابر سریع‌تر هستند. تفاوت دیگر حافظه SSD با هارد HDD در مقاومت آن است؛ حافظه SSD به دلیل عدم وجود هرگونه قطعه مکانیکی در آن نسبت به ضربه حساس نیستند. برای مثال حتی اگر در حین انتقال اطلاعات به حافظه SSD ضربه وارد شود، اتفاقی برای آن نمی‌افتد و اطلاعات شما نیز از دست نخواهند رفت.

پاسخ به سوالات متداول کاربران در رابطه با نشانه های خرابی هارد

هارد اکسترنال وسترن دیجیتال، هارد اکسترنال سیگیت و هارد اکسترنال ADATA از محبوب‌ترین های بازار هستند که می‌توانید به همراه برندهای دیگر در این بخش مشاهده کنید. لازم به ذکر است که یک هارد دیسک اکسترنال بزرگ مبتنی بر HDD این کار را انجام می‌دهد، اما اگر برای آرامش خاطر نیاز به ایجاد یک نسخه پشتیبان دوم دارید و می‌خواهید آن را در مکانی جداگانه نگه دارید، یک درایو مبتنی بر SSD برای شما مناسب خواهد بود. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به طور مداوم مشغول انتقال داده‌ها و اطلاعات مورد نظر هستید، باید درایوی را انتخاب کنید که سرعت بالایی را در اختیار شما قرار دهد و بدین ترتیب در وقت گرانبهای شما صرفه جویی کند. در هارد درایو‌ها انواع رابط‌های USB رابط SATA وجود دارد که رابط SATA سرعتی به مراتب بیشتر از رابط USB ارائه می‌دهد و داده‌های مهم را در سریع‌ترین زمان ممکن انتقال می‌دهد. بنا‌بر‌این در هنگام خرید هارد دیسک به رابط آن توجه کرده و بهترین عملکرد را دریافت کنید.